Sunday, August 22, 2010

Kenangan Praktikal 2003

Tak semena-mena aku boleh tersengih sorang diri skrg ni. Teringat waktu praktikal zaman belajar dulu. Teringat masa jalan-jalan kat Bukit Bintang for the first time in my life, ada bapak ayam offer aku pompuan. Yang aku geram, 3 kali bertembung bapak ayam, 3 kali aku disapanya dahulu. Sedangkan ada lagi 3 kawan aku kat sebelah..eeee, aku yang muka nerd masa tu pun nampak jahat ker??..agak tak puas hati jugak lah..


"jangan ingat bapak ayam yang ni yer..bapak ayam ni dia tak pandai jual perempuan..buat anak perempuan pandai"


Kalau aku belek2 lah album2 kenangan aku masa zaman hingusan di UTM..aku rasa gambar yang paling banyak sekali gambar adalah masa praktikal di Puchong, Selangor (duduk kat Bandar Tun Hussein Onn, Cheras)..takder kerja lain…asek berposing jer kerjanya masa kat sini…pantang pergi satu tempat..mesti berposing…masa tu guna felem jer..itupun kamera member…eheheh…bila terkenang balik..rasa syahdu pun ader jugak…indah sungguh kenangan tersebut..uwaaaaaaa….bestnya..


Cuma satu jelah… aku teringin nak mintak maaf dengan rakan-rakan serumah aku dulu semasa praktikal tuh…aku rasa, aku tak mintak maaf lagi kot dgn korang..i’m very thankful and glad for having such a good housemates like you guys…korang sangat baik. Aku banyak menyinggung perasaan korang semua secara tak sedar…dan perkara tu pun aku sedar..cuma semua tu di luar kawalan dan aku pun masih dalam proses memperbaiki diri ke arah kematangan emosi (geli, ayat novel)…banyak benda b*d*h aku buat…kalau boleh, aku rasa macam nak putar balik kejadian waktu tersebut sebab bila aku ingat semula..aku sendiri rasa menyampah dengan perangai sendiri..tipulah kalau kata takder sedangkan tuan empunya diri perasan…aku tahulah canner..ehehe…namun, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya…dan kita belajar daripada kesilapan lalu untuk memperbaiki diri menjadi insan yang lebih matang untuk masa akan datang..(cewah ayat..)..anyway, aku rasa bangga dapat housemates macam kalian dan kalau ader peluang, nak jer duduk sama-sama lagik ngan korang dan masakkan Nasi Goreng Hailam Perisa Arang kat korang…muahahaha..kira OK lah jugak dari Cekodok Udang Bermandikan Minyak daripada chef Daus dan Nasi Kukus Bersarang Lebah Beraroma Tchungkik.. tak lalu makan aku…eheheheh..dahsyat giler bau… rasanya lipas pun boleh mati kekejungan. Tikus pun boleh muntah2 cakap hak tuih!


Thanks a million to my housemates esp. Reza (kesian tgk kau..aku sedih sampai skrg bila ingatkan kau masa praktikal..cuma tak dpt nak diluah sajer..), Ayoy dan Daus..jasamu ku kenang..begitu juga dgn…FFFF..aku ingat kau sampai skrg sebab kawan aku FFFFFFF...!!! tak apalah…korang doakanlah aku dimurahkan rezeki selalu supaya nanti aku dpt belanja korang makan besar kat Restoran Sin Park atau Restoran Ming Zhong, Taman U..eeh..silap..Hotel Pan PacificS…untuk geng2 yang turut memeriahkan zaman praktikal dulu…thanks a lot..lelaki ramai..yang girls pulak, thanks to Lia , mazny, maria, imelda & mas indah sbb sudi ‘racing’ ngan kami..sekarang ni korang dah tak leh racing2 lagi sebab semua dah jadi mak budak.. tahniah kepada semua, semoga keluarga kekal bahahagia hendaknya.. ehehehe..oklah. .sampai jumpa lagi...wsalam

1 comment:

Related Posts with Thumbnails