Sunday, August 8, 2010

Coretan 7/8/2010

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

8/8/2010. 1:27 am.

Salam berhujung minggu...:). Wah, lately hari2 aku sangat terisi lah..nak2 after balik kerja kan. Entah, ler..perasan tak skrg ni masa berlalu amat pantas sekali..rupanya dah masuk minggu lain dah..baru rasa keluar jalan2 makan satay kat Sate UK di Seksyen 7, Bangi...tapi rupanya dah 6 hari lepas. Cepat sangat berlalu kan..Tetiba semalam dah bertemu Sabtu. Sempat gak tgk citer Salt lakonan Angelina Jolie. Ingatkan nak tgk The Last Airbender, tapi tayangan 12.15 am. Boleh?? alamatnya berdengkur lah aku..ehehe..Btw, best citer tu. Suka suka..tapi yang kelakonya housemate2 aku ler..dia ingat tajuknya tu GARAM. Aku ingat dorg main2 buat lawak..so, aku diam je lah sambil dalam hati berkata "waklulah..menjadi-jadi yer korang". Alkisahnya dorg betul2 ingat citer tu berkisar pasal garam..ahaha..dah kuar wayang barulah cakap "Lahhh...ingatkan citer tu pasal Garam...(sebab tajuknya salt), rupanya nama org..(Evelyn Salt)". Sian korang yerk..yang penting semua enjoy tgk cerita tu..

Actually, aku tgh nak recalled apa yang aku buat satu hari tadi. Oh ok, bangun jer dari tidur, terus jer bersiap2 nak main badminton dengan geng BTP. ehehe, geng lah sangat..yang BTP nya sorg jer..lain tu dia bawak kawan2 dia. Anuar ngan Saiful kalo x silap. So, aku wakil GITN ler..memandangkan Ameen takde, so aku gagahkan diri turun main. Sian tgk si Helmi tu..sungguh2 dia plan..huhu. Tapi terkejut gak aku tgk si Helmi ni banyak improve lah beb..ahhaa..ni mesti lepas main dia kaji corak permainan aku. Cet ko Helmi...dah pandai kau yer mengolok2 aku dgn bola drop kau..wah wah wah..siap dah boleh curik set dari aku ni.. Pasni memang kena main sungguh2 dengan si Helmi ni..makin menjadi-jadi..ahaha. Aku ada bawak jugak member, Zach ngan Sham..tapi dorg dok dalam opis je lah main Facebook memandangkan tak ada kasut sukan nak main..

Lepas main badminton, aku pun ingatkan nak balik dulu rumah bersih2kan diri sebelum kuar ke tempat lain. Tapi sian pulak tengok Zach ngan kawan dia tu lapar. So, dorg makan Mc D kat The Curve, aku pulak gunting rambut yang mula lebat. Adoiii..after gunting rambut, makin terserlah lah uban aku ni. Nak cover dah tak boleh-boleh..huhu..lantak lah. Memang dah tua punnn...Pastu, gi lah temankan kawan Zach carikan t-shirt untuk raya katanya. Semata2 turun dr Terengganu ke KL sebab ada megasale kat sini..huhu..aku tadi sabar jer lah tgk SALE tergantung2 70%, 50%..aduii...nak jer aku bakar kedai2 tu..huhu..sajer jer buat jiwa aku tak tenterammm..tapi aku terbeli jugak lah tadi...nasiblah beli singlet 2 helai..ehehe. Takper lah, sebulan dua ni agak sesak sikit..so, pepandailah sendiri nak berjimat cermat...jangan nak berangan sangat..

Pastu gi IKEA memandangkan si Sham tu tak pernah gi situ..so, bagilah experience dia penat jalan2 kat situ..aku ni naik terkehel dah kaki ni..tahan jer..ahaha...tapi sempat jugak tu mengaut 2-3 item..huhu..pastu tgh syok2 jalan, terjumpa pali ex housemate lama yang semakin maju perutnya..ahahaa..Siapa lagi kalo bukan Arieff Adam. Cuma tak seketara dulu lah..dulu dia salahkan makcik2 yang jual makanan sedap kat Langkawi. Kat Damansara sebab Sawaddee yer..kat Bangi, tgk makin kecik sikit ...atau dia tahan nafas tu sebelum kena tembak dgn aku..ahaha. Takpe lah arieff, lama tak sembang dan gosip2 dengan kau..kau ni semua cerita tahu..Dari politik, ehwal semasa, sukan, ilmiah sampailah gosip artis tempatan, ko boleh masuk cerita..sama osmet aku sekarang si Aisar.. ada jer ceritanya setiap kali balik kerja..ahaha..best jer layan..Arieff datang Damansara sebab nak amik barang2 yang dia tak amik lagi kat umah..pastu, terus gi Gulam Mee kat Kota Damansara untuk dinner.

Itu jer kot aktiviti aku hari ni...balik2 dinner pun dah pukul 11 lebih. Mata masing2 dah mengantuk giler termasuk aku. Tapi dah sampai umah, boleh pulak aku online. Siap dah masuk kul 2.00 am lagik..huhu. Esok ada banyak lagi aktiviti yang nak dibuat. Aku teman jer kot org jalan...ehehe. Cuma dalam masa sama, aku kena ingat yang aku ni tak isi borang claim lagi. Baru tampal resit..tu pun tak abes2 lagi..asal nak buat kat opis, ada jer menda ad-hoc kena buat..memang kena fokus buat kat rumah...Insyaallah..nak tak nak, kena jugak buat..yelah bulan lepas aku banyak kuar..duit mengalir mcm air jer..huhu..Apapun, wahai hati..tenangkan lah perasaan ini kerana........ermm, semoga semuanya baik-baik sahaja dan semoga dipermudahkan segala urusan.

Oklah semua..selamat pagi dan wassalam. 2:15 am (8/8/2010).



"kat Restoren Tupai-Tupai..makan2 sempena birthday Bad yang ke 28.."


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails