Thursday, November 17, 2011

Di mana kan ku cari ganti...;(

17/11/2011

Assalamualaikum wbt..

Actually aku nak wat kerja sekarang ni... esok ada weekly meeting dengan GM.. bos aku takde ..ada meeting lain.. so, aku kene ganti lah..report pun tak siap lagi.. banyak report sebenarnya nak kena buat ni..so, mmg kena siapkan satu2 mana yang paling penting sekali.. rasa nak stay up jer..tak pun bangun kul 4-5am..

Hari ni aku asyik ingat seseorang sahaja... seseorang teman yang amat rapat dengan aku..yang selalu bagi support kat aku ketika aku susah dan senang.. yang selalu beri aku nasihat ketika aku memerlukan... yang sentiasa defend aku sekiranya aku ditindas...yang sentiasa ambil berat tentang diri aku ketika aku bermasalah..dan segala yang jua perkara yang baik yang dilakukannya untuk aku..

Actually, sejak dia counting tarikh bila dia akan 'pergi'... pada mulanya, aku yakin bahawa dia akan sembuh memandangkan secara mata kasar aku melihat dia seperti biasa sahaja.. Aku yakin dia akan sembuh sekiranya dia gandakan segala kekuatan dan sikap positif yang dia tanamkan untuk terus berjuang melawan sakitnya.. Aku memang yakin dia akan sembuh.. Sekarang counting days dia tinggal 3 hari.. Ya Allah, hati ini terasa bercampur baur..dengan keadaan dirinya yang dia beritahu aku sekarang, rasa sebak hati ni hanya Allah sahaja yang tahu walau pada zahirnya aku nampak seperti biasa...nangis hiba rasanya hati aku ini. Banyak perkara yang masih lagi aku belum tunaikan kepada dia.. banyak juga perkara yang boleh menggembirakannya yang belum aku laksanakan.. bukan aku sahaja, tapi teman2 lain yang rapat juga turut ingin berbuat demikian.. aku mmg berharap dan sentiasa berdoa agar dia diberikan kekuatan, semangat dan diringan segala beban penderitaan sakitnya itu.. Memang benar, sakit itu adalah cara menghapuskan dosa.. cuma aku nak nampak dia sihat seperti orang lain...dia masih muda..

Kadangkala aku rasa terkilan sgt kerana tidak dapat berada di sisinya ketika saat-saat begini..bagi support pada dia sebagaimana dia bagi support pada aku ketika aku memerlukan..Dek kerana tuntutan kerja ni yang sgt2 kritikal.. aku mmg terpaksa berkorban... kalau diikutkan perancangan sebelum ni, memang aku cadang nak cuba tunaikan apa jua permintaan dia walaupun makan sedikit masa.. Namun kita sebagai manusia cuma dapat merancang, Allah jua yang menentukan segalanya.. aku bukan giler kerja..tapi aku terpaksa begini..;(

Ya Allah Ya tuhan ku..aku bermohon kepada Mu Ya Allah agar kau berikanlah kekuatan kepada dirinya agar sentiasa berusaha melawan dengan sebaik mungkin sakitnya itu.. Sesungguhnya aku masih belum bersedia sepenuhnya untuk menerima kehilangan insan yang banyak membantu aku ini.. Namun sekiranya ini ketentuan dariMu, aku redha ya Allah.. Amin amin Ya Rabbal Alamin..

Sedih dah rasa ni..menitis2 dah air mata ni.. terlalu jarang sangat aku kuarkan air mata untuk org sebenarnya..tapi dgn orang yang betul2 rapat dengan aku..mmg air mata tu keluar mudah dengan sendirinya..Semoga terus berjuang wahai Ku.. insyaallah, esok dan seterusnya akan sentiasa ada untukmu...Allah sentiasa menyayangimu..

2 comments:

Related Posts with Thumbnails