Saturday, November 12, 2011

Kita sama-sama ditipu..

12/11/2011

Semalam ada orang call aku..memperkenalkan diri sbg Faruk.. at first aku confuse jugak mana dia dapat nombor aku kan.. nak tanya pasal bisnes kononnya ..then aku dah pot pet pot pet sikit dgn penuh berhemah dan tanya apa sbnrnya yang dia nak.. rupanya dia nak tanya aku pasal si polan merangkap kawan aku..katanya dia telah ditipu.. so, dia nak tanya aku kawan aku ni mcm mana jenisnya..Then bila last aku contact dia.. dan mcm2 lah...

Actually, mamat ni pernah SMS aku 2-3 bulan sebelumnya lah.. maybe sebab dia tak dapat nak contact kawan aku tuh...so, dia pun contact lah aku yang penuh dengan sopan santun ni.. Habislah aku dengar luahan hati seorang mamat yang tertindas nak beli ipad harga murah, tapi at last bayang pun takda.. aduhaii... nak tak nak aku cakap ngan mamat ni..

"En Faruk, dia memang kawan saya.. setakat saya kenal dia.. dia tak lah buat yang tak baik dengan saya.. tapi mcm ni lah.. even dia kawan saya, tapi kalau En Faruk rasa En Faruk tertindas.. En Faruk buatlah laporan polis.. Actually awak pernah SMS saya yang awak dah laporkan pada polis pasal kawan saya ni kan..". Tapi jawab si Faruk, dia sbnrnya belum buat laporan polis lagik...dia SMS aku hari tu just untuk gertak2 kawan aku dengan harapan aku akan beritahu dan nasihat kawan aku tu...Masaelahnya, aku pun dah berbulan2 tak tahu mana pergi batang hidung mamat tu..

Aku kesian tengok si Faruk ni..Actually Faruk, aku pun berbulu jugak dengan kawan aku yang sorang ni..aku dah lama pun makan hati dengan dia.. kalau tak dek kesabaran aku ni, aku dah lama panggil polis kasik tangkap bawak masuk lokap... Cuma konsep aku ni lain.. ala2 susu dibalas tuba.. Dah lama sangat sbnrnya aku bersabar sampai aku dah naik immune.. Kalau nak dibandingkan ngan kau Faruk, aku berkoyan2 dia kelentong mcm tu jer.. Contohnya, sanggup dia 'mematikan' hayat adik yang masih celik sehingga skrg semata2 untuk selamatkan diri sendiri dan buat kisah sedih supaya org simpati.. Dalam banyak2 penipuan yang dia buat kat aku, itulah penipuan yang aku tak boleh nak terima.. Aku pun tak tahu, kenapa aku boleh bersabar dengan orang mcm ni.. Rasanya kalau orang lain, dah lama kena lenyek dengan lori..

Macam ginilah Faruk.. rasanya aku memang nak tolong kau lah...cuma kita kena cari nombor telefon baru dia..huhu.. aku pun tak tahu mana dia pergi skrg sbb rasanya dah malas nak ambil tahu.. tapi bila hang call aku smlm, aku tetiba teringat hutang aku yang dia tak bayar2 tu..banyak okeh.. boleh byr deposit kereta lagi kauuu...!!! Hutang runcit konsepnya..... bila fikir2, aku bukan nak kenakan kawan sendiri.. tapi aku nak dia jadikan iktibar..jangan simply tabur janji pada orang.. Aku nak sue dia pun, bukti2 semua dah lesap.. semua bukti ada kat hanset rosak yang dah aku campak entah ke mana.. Aku tahu kawan aku ni mmg jenis yang suka tolong orang..tapi akhirnya, dia yang kena tipu balik.. Actually, dia kena ingat..itu mungkin doa2 orang yang pernah dia tindas.. Sebab itulah apa yang dia cuba buat, sukar untuk berjaya melainkan dia minta maaf dengan orang yang pernah dia tipu.. Dan kita ni pula, kenalah lebih berhati-hati selepas ni.. Nak tolong orang boleh, tapi berpada2.. sedih.. sob sob..

Oklah..till then..nak tgk berita dah ni.. Wassalam..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails