Sunday, July 22, 2012

Selamat Ramadhan 1433 Hijrah

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera;

22 July 2012.

Lama sudah tak update blog..dari bulan March rupanya..huhu..

Pertama sekali, aku ingin mengucapkan Selamat Berpuasa kepada semua umat muslimin dan muslimat semua.. Hari ni dah masuk hari kedua kita berpuasa..2 Ramadhan 1433 H. Alhamdulillah, aku masih berpeluang lagi untuk menjenguk Ramadhan kali ini...

Sekarang ni, kereta masuk bengkel sejak semalam.. biasalah, baru masuk Ramadhan, kereta aku dah minta pakai baju baru untuk Syawal nanti.. memang sepatutnya pun sbb kemek2 lepas dulu aku buat2 tak tahu jer...Eksiden Khamis lepas..nampak mcm tak parah, tapi boleh tahan jugak lah kena keluar duit tapi masih lagi ditahap ok.. Nasib lah ada kawan yang tahu pasal kereta ni.. Kalau tak, hantar bengkel buta2 jer kena ketuk esp kalau cari salah tempat... Syukur sangat apabila waktu2 genting tersadai di tepi jalan, ada kawan yang menolong tanpa langsung aku duga..kawan satu sekolah kat SMSJ pulak tu..Tak sangka kan, sejak 1999 x pernah jumpa..at last, jumpa waktu situasi begini...Thanks Razali Ramly (Buyong)..Terima kasih Allah kerana menggerakkan hati ini untuk update dalam Facebook dan menggerakkan hati sesorang untuk membantu..

Weekend ni berpuasa di rumah jer..tak boleh nak gerak mana2 lah..tapi bagus juga..Kalau keluar, mesti ada jer benda nak beli kan.. So, duduk rumah ni..boleh lah aku sambung buat kerja-kerja rumah..Seronok mengemas rumah sebenarnya kalau datang feel..Lagi seronok kalau ada orang tolong kemas sama2...sebab boleh bertukar2 idea especially bila nak tukar design susun atur rumah... Tapi tulah, entah bila lah ada masa tu kan.. Nak mengecat rumah pun sampai sekarang tak beli2 cat..sebulan sebelum puasa dah merancang sebenarnya..

Oklah..nak mengundur diri..sajer update sebab dah lama tak jenguk blog sendirik..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails