Saturday, July 16, 2011

Berfikirlah sebelum bosan..

Salam,

Semalam dalam aku belek2 update facebook rakan, terjumpa aku satu status yang membuatkan aku rasa sangat-sangat berfikir panjang... Statusnya adalah seperti di bawah tanpa sebarang editing :

"aku xpaham kenapa terlalu ramai umat manusia yg mengadu ttg kebosanan melanda dan tidak tahu apa yg nak diperlukan utk mgisi masa yg terluang. hello!kalaulah org yg meninggal dunia tu diberikan allah seminit dua utk hidup. apa yg pasti dia takkan mensia siakan waktu yg diberikan. apa korang yg dok komplain pasal bosan tahap gaban ni nak mati dulu then bru tau nilai kelapangan masa yg tuhan berikan? jgn kfur nikmat"


Aku rasa, tak salah pun satu pun maksud penyataan di atas... sama-sama kita renungkan. Tak perlulah aku cakap lebih.Terima kasih di atas statement yang sebenarnya memberi impak kepada aku secara khususnya...Insyaallah aku akan berfikir dulu sebelum bosan itu datang membosankan aku.
“Live life to the fullest, life's short, so make it significantly spent”


Dulu aku selalu layan instrumental di bawah ni kalau-kalau aku rasa macam lonely lah..dalam erti kata lain, time terasa sepi lah..nak bubuh audio, satu kerja pulak aku nak mencari playlist kat internet.. sepi ni kalau kita makin layan, dia akan menjadi-jadi..so sama-sama lah kita hadapi perkara ini sebaik yang mungkin bila datang kepada kita.. Insyaallah.novel sangat ayat.. Btw, credited to Hazman Halid for the song.




Wsalam.

2 comments:

  1. phewit..ko dapat banyak bunge...mesti gegirl yang bagi kan..huhu

    ReplyDelete
  2. hahaha...takde maknanya...aku just tumpang kat bunga2 orang jerkk...heheh

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails