Monday, January 31, 2011

Kalau jatuh..agak arwah dan hancur muka aku der..


30 Januari 2011

Sekitar 3.15 am..

Tarikh dan waktu ni akan aku ingat sampai bila2 der..ahaha.. giler aku bertarung nyawa buat aksi stunt semata2 nak masuk rumah punya pasal kan.. dengan osmet semua balik kampung..eheh.. tulah, masa keluar rumah konfiden sungguh tak tgk kunci siapa yang dipegang..main ambil je ler..last2, termangu2 aku bila tgk, kunci kereta Ameen yang aku amik..takde kunci rumah pulak tu..huhu..mati kutu jugak ah time tu.. turun naik lif nak dekat 6 kali lah..langsung takde apa2..syiling x bawak..wallet tak bawak...hanset tak bawak... last2 lepas percubaan Mc Gyver guna kad tak jalan..maka aku pun amik keputusan untuk melakukan aksi stunt yang aku kira kalau lah tak berjaya, agak bersepai jugak lah badan dan muka tatkala menyembah bumi...huhu. Apapun, dengan rasa tetiba dapat idea..maka apa yang aku cuba buat adalah dengan cuba memasuki bahagian balkoni dapur seperti gambar di bawah.

balkoni dapur yang gak berselerak..huhu..

Selamatlah aku tak solex..Kalau tak, memang xder harapan aku nak masuk.. Cuma risiko yang perlu aku ambil ialah aku kena buka selak grill balkoni dapur tu.. Kalau tingkat satu, maybe takde masalah..ini tingkat 26! ahaha.. aku ni memang seriau sikit dengan ketinggian..Entah mcm mana aku ada kekuatan walaupun terpaksa 5-6 kali fikir masa nak mengangkang buka selak grill dan masuk melalui balkoni tersebut..Nak tahu tak mcm mana ketinggiannya..tengok gambar di bawah..ehehe.. agak2 kalau sesiapa pun jatuh, cukup penyek muka2 comel kita ini..

perspektif yang sangat menarik..tapi kalau jatuh ni, sure x menarik der!

Aku yakinkan diri dan aku mesti atasi ketakutan terhadap ketinggian aku tuh..Alhamdulillah, walaupun dengan kaki terketar2, dan adakalanya aku rasa mcm nak melayang masa kaki menyangkut kat grill..berjaya jugak lah satu kaki tu mencecah bibir tembok..huhu..cepat-cepat lah kaki sebelah lagi aku masukkan ke bibir tembok juga...fuhhhhhhhhhh...mengucap2 aku derrrr...syukur sangat..kalau lah aku tak tenang dan pandang ke bawah, mungkin aku kecuakan sambil darah terus mencanak ke atas kepala...makanya pitam lah..kalau dah pitam tu, memang sah2 lah aku jatuh.. Alhamdulillah semuanya selamat..

Lepas ni aku kena lebih berhati2..kalau lah kejadian berulang lagi... aku tak tahulah aku akan berbuat lagi mcm tu lagi atau tidak..kalau terpaksa, apa salahnya..oopppsss..ahaha...tak serik! Minta dijauhkan...Aminnnnn.




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails