Tuesday, December 6, 2011

Lawatan sambil bercuti di Sabah bahhh...


Assalamualaikum wbt;

Baru sampai umah ni.. Actually, aku baru balik dr gym.. sajer melepakkan diri kat sana sebab aku rasa dah seminggu kot aku tak pergi..huhu..riang ria lalala jer bayar sebulan mahal2 tapi tak pergi kan.. tak kisah lah datang sana untuk sauna, steam room or mandi.. janji aku jejakkan diri.. Anyway, rasa ringan sikit badan after men'steam'kan diri ni...nikmatnya...

Minggu lepas baru jer balik dari Sabah..tujuan asal adalah ingin melawat seseorang yang baru sahaja sedar dari sakitnya. Syukur alhamdulillah..walaupun tak berapa nak sihat dan memang tak sihat (muka pucat sepanjang masa), tapi tetap gagah nak teman dan bawakan kami jalan2.. Thanks to Vivi dan Masri yang turut sama jadi tourist guide untuk bab2 makan yang sodapppp...huhu.

Destinasi yang aku pergi tak lah banyak.. kalau boleh mmg tak nak pergi jauh2 sebab apa2 kemungkinan boleh terjadi kan.. tapi yang penting, masa aku syok2 atas bot nak bertolak ke Pulau Manukan..boss aku boleh pulak call dan minta report...uwaaaaaaaaaaaaaaa....aku ingat lagi dialog aku dengan boss aku...
nak bertolak ke Pulau Manukan

Boss : "Sorry Mdnoor ganggu u cuti.. u dapat SMS i tak pasal report..Bila u boleh bagi?"

Aku : "En Rusdy, Saya tak bawa notebook saya.. Lagipun saya punya broadband U-Mobile tak cover kat Sabah dan Sarawak lagi.."..

Boss : "Tempat hotel u tak ada internet ker?.."

Aku : "Saya duduk hotel murah jer En Rusdy.. tak ada internet pun.."

Boss : "Takpelah..nanti u usahakan lah ya Mdnor..malam ni ker.."

Aku : "Ok En Rusdy...nanti saya pinjam notebook kawan saya..dan saya cuba untuk hantar report tu .."

Ahahaha...lawak giler..terus mood aku untuk posing2 kat Pulau Manukan itu sedikit tercalar.. Budak2 ni dah start bising kat aku..asal pergi angkat?? Aku cakap ngan dorang, aku memang tak boleh lah...mesti nak terangkat punya...huhu.. Last2 report tu aku hantar lepas balik bercuti..mana tak nya, data yang aku extract dalam sistem tak dapat nak bukak dalam Macbook si Ku ni... ** Gambar pantai update kemudian..

Di pintu gerbang Pulau Manukan...

Berangan...

So, sepanjang di Sabah ni..aku dan kawan2 banyak fokus tempat2 makan yang best..bolehhhh???? dan selama 3 hari 2 malam di sini, takde satu pun tempat makan yang kami pergi mengecewakan selera kami..semuanya terbaek dari ladang kak siti..keh keh keh..

Tempat2 makan yang best yang sempat pergi adalah :

1) Restoran Seri Melaka - 2 kali pergi sebab asam pedasnya memang sedap sangat. Lauk2 lain pun memang puas hati makan. Udang2 semua manis2 belaka..
Asam Pedas mantappp

Hari kedua makan kat tempat sama..:P

2) Restoran D'KL - makanan jawa... almaklumlah, aku kan orang jawa...makan ayam penyet sambil merembat2 juga makanan orang lain..** Gmabar update kemudian.

3) Restoran Sinario - untuk sarapan..aku makan nasi lemak jer..tapi sambalnya memang kaww..samalah dengan ayam..mcm KFC rasanya..heheh. Siap boleh apply membership!! ko ader! ahaha..


4) Gerai Kelapa & Lokan Salut - perghhhhh...nak menangis aku menikmati kesedapan lokan yang dibakar ni.. Memang sangat2 terbaek lah...Then minum kelapa muda bakar..memang nikmat...aku try jugak puding yang dibuat dalam buah kelapa tersebut...enak bangat bah..tak pernah aku rasa sesedap ini .. Ni sambil taip pun, aku terus terliur..
\
Puding Kelapa Terbaik..

Lokan bakar paling sedapppp..


5) Restoran Pak Deen - walaupun nama mcm tak glamer dan restoran pun tak semenggah mana...tapi kalau korang makan ikan bakar dia..ikan besar sekor pon korang larat ratah sorg2..then order sotong masak tepung...memang terbaek..paling sedap setakat ini...alahai..ngidam lagik... ** Gambar update kemudian

Itu je lah tempat yang kami sempat pergi..ada jugak beberapa tempat makan yang dicadangkan..tapi masa pulak mencemburui kami....ahaha..tapi smpat gak lah tgk movie, karaoke dan memanah2.. Cadangnya nak pergi Green Connection.. tapi keadaan Ku tidak mengizinkan...dia tidak sihat after sesi membeli mutiara2 selesai.. sepanjang malam demam...risau dan berdebar2 pulak bila dia tunjuk ajar aku mcm mana nak cucuk jarum masukkan ubat in case dia tak sedarkan diri.. Risau salah cucuk jer..makin teruk pulak jadinya nanti..
Mutiara keronsang dari Sabah..


Oklah..mata dah mengntuk pulak..ini adalah gambar yang sempat aku ambil.. geram dengan bateri iphone ni hah...cepat sangat habis..x dpt nak tangkap gambar banyakkk. Terpaksalah tunggu ihsan En Ku punya kamera kannnn...

Wassalam...

2 comments:

  1. hahaha...bercuti pun tak lama lah..kejap jer..kalau seminggu, baru syok berjalan2..:D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails