Friday, September 30, 2011

Projek Nak Abess...Hip Hip Hop..:)

30 September 2011

Assalamualaikum wbt..

Dah penghujung bulan September rupanya..esok dah masuk Oktober..Ya Allah, cepatnya masa berlalu..tahun depan aku dah nak masuk angka tettt...

Pagi tadi ada meeting..Biasalah weekly meeting untuk progress project setiap unit.. Minggu ni ganti bos aku lah..dia ada kursus.. Yelah, siapa lagi yang boleh ganti..dalam unit aku..aku ngan dia jer..huhu.. Anyway, aku gembira jugak lah sebab project banyak yang dah selesai..dari 7 tinggal 2 sahaja.. itu pun masing2 dah 92% dan 98% siapnya.. Bos aku mesti tersenyum lebarrr sangat ni.. hehehe.. Insyaallah try lah sebaik mungkin untuk siapkan sebelum 20 Oktober.. Cuma bila dah siap projek, aku terpikir pulak..kerja apa aku nak buat..huhu..

Apapun, kalau projek aku dah setel semua..aku mmg nak mintak bos aku agar aku dpt turun site lah kalau ada apa2 POC (proof of concept) atau ikut SE (Service Engineer) turun padang setelkan masalah.. Bukan ler aku sesaja nak kuar...tapi aku nak tgk orang setel depan mata... ada jugak ilmu baru yng aku belajar dan praktikkan.. kkdg aku ni sedap2 jer suruh org expedite tugas yang diberikan..tapi yang azabnya orang aku paksa tu ler untuk expedite bagi siap on time..kesian kan mereka.. hehe..

Apapun, aku memang banyak benda nak belajar...nak kena belajar dan tahu apa yang unit2 lain buat untuk projek dorg..mana tahu, aku boleh tolong ker kann..Yelah, produk2 yang ada kat TM ni pun aku masih fail lagik...hik hik... Apa taknya, masuk2 terus kena buat kerja.. Skrg ni lah baru rasa lapang nak gi training bagai..

Anyway, tanpa sokongan team2 dan rakan sekerja yang sangat dedikasi dan banyak membantu.. takdelah dapat projek disiapkan on time walaupun naik tercungap2 dorg kena dera..isk isk..sorilah ya... aku pun kena jugak ok..Sabtu dan Ahad aku waktu tu sama jer...apapun, itulah pengalaman paling best lah sbb dari situ aku kenal semua orang walaupun orang selalu ingat nama bapak aku "Hamdan", lebih dari nama aku... rasa nak cekik jer..ahahaha..

Oklah..sampai sini sahaja coretan..wassalam..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails