Sunday, January 29, 2012

Pelik

Salam,

Kadang2 aku rasa sangat pelik.. kenapa aku yang perlu bersungguh-sungguh mengejar orang yang pernah berhutang dengan aku sampai satu tahap aku terasa penat dan terasa sangat sedih... Kenapa tak pernah nak ingatkan diri sendiri yang anda sekalian pernah berhutang dengan orang..Bagi aku kalau bayar sikit2 pun tak apa..asal ada tanda ingatan dan ada rasa tanggungjawab.. aku memang jenis yang memang berlebih kurang.. tapi kalau sampai aku yang kena ingatkan, call tak berangkat, mesej tak berbalas... bila terserempak janji macam nak rak.. aduhaiii.. kenapalah kalian tak ada rasa tanggungjawab berhutang dengan orang...dah bagi sekian tarikh dengan aku tu, cubalah berusaha untuk laksanakan... Kenapa sibuk fikirkan duit kereta tak bayar, kredit kad tak bayar, itu ini tak bayar..?? seolah2 orang lain yang anda berhutang itu tiada tanggungjawab nak bayar bil2, loan, kredit kad, buat simpanan dll..

Memang setiap orang ada masalah.. tapi anda menambah masalah lagi bila memberi masalah kepada orang lain...tak baik buat orang yang ingin berbuat baik dengan anda, tapi anda menganiaya orang tersebut... Walaupun mmg aku ada lagi simpanan untuk backup semua tu, tapi tak elok buat orang mcm tu.. Tak apalah, mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.. sometimes bila fikir2 balik, mmg terus hilang mood esp bila kita mmg memerlukan duit.. apa yang aku boleh buat ialah Allah lembutkan hati mereka semua ini..Insyaallah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails